Solliciteer direct
1 DESKUNDIG MEDEWERKER COMMUNICATIE
- deeltijds 19/38;
- graad B1-B3;
- contractuele functie van bepaalde duur vanaf 1/3/2025 tot en met 30/11/2025.
Functie
- Intern communicatie- en informatiebeleid: uitbouwen van een intern communicatie- en informatiebeleid, in samenwerking met interne stakeholders, om de communicatie zo efficiënt, doelgericht en kwaliteitsvol als mogelijk te laten verlopen. Je neemt hierbij een adviserende rol, maar coördineert eveneens communicatie- en informatiestromen zodat de juiste mensen, op het juiste moment de correcte informatie verkrijgen.
- Extern communicatie- en informatiebeleid: uitbouwen en opvolgen van enerzijds een algemeen extern communicatie- en informatiebeleid van het lokaal bestuur en de afspraken daarrond. Anderzijds sta je in voor de ontwikkeling van nieuwe initiatieven om de visie en werking van het lokaal bestuur te communiceren. Je zorgt ervoor dat de externe communicatie op een efficiënte, kwaliteitsvolle en doelgerichte wijze verloopt wat bijdraagt aan het imago van het lokaal bestuur en de toegankelijkheid van de burger om te participeren in het beleid.
- Administratie en beheer van communicatiekanalen: uitbouwen, beheren en actualiseren van diverse communicatiekanalen (nieuwsbrief, website, sociale media,...) ter inlichting van de burger over het beleid en de dienstverlening. Daarnaast volg je de (digitale) trends en onderzoek of deze binnen het lokaal bestuur een rol van betekenis kunnen spelen. Ook bied je hierbij administratieve ondersteuning aan waardoor iedereen toegang heeft tot de voor hem/haar noodzakelijke informatie.
- Externe contacten: garanderen van een optimale samenwerking met andere overheden, experten, leveranciers, burgers,... door het onderhouden van goede contacten met relevante personen of instanties. Je vertegenwoordigt hierbij het lokaal bestuur en verdedigt haar belangen.
- Optimaliseren van de dienstverlening: initiëren van verbeteringen in de dienstverlening, om te voldoen aan de behoeften van de inwoners, personeelsleden van het lokaal bestuur, verenigingen en/of bedrijven. Daarnaast volg je de kwaliteitsindicatoren en klanttevredenheid op om continu te streven naar de hoogste standaarden.
- Wetgeving en inhoudelijke ontwikkelingen: bijhouden van recente ontwikkelingen rond de wet- en regelgeving en de inhoudelijke veranderingen of innovaties van belang voor het werkveld waarbinnen je actief bent. De opgedane kennis en ideeën vertaal en verspreid je naar de eigen werking, maar eveneens naar de werking van de (andere) dienst(en), afdeling(en) en/of organisatie.
- Voorbereiding bestuursorganen: voorbereiden van dossiers en agendapunten voor de bestuursorganen.
Profiel
Om in aanmerking te komen moet je voldoen aan volgende voorwaarden:
- een diploma hebben dat toegang geeft tot niveau B (bachelor, of daarmee gelijkgesteld);
- gunstig uittreksel uit het strafregister (model 1) kunnen afleveren;
- in het bezit zijn van een rijbewijs B.
Aanbod
- een afwisselende functie;
- een deeltijds (19/38) contract van bepaalde duur;
- een aantrekkelijk salaris volgens de weddeschaal Bv (relevante ervaring uit de privésector of als zelfstandige kan voor maximum 15 jaar in rekening gebracht worden, ervaring uit de openbare sector telt volledig mee in de berekening van je anciënniteit);
- maaltijdcheques ter waarde van € 8;
- jaarlijkse ecocheques ter waarde van € 100 a rato van je arbeidsbreuk;
- een gunstige verlofregeling;
- fietsvergoeding van € 0,35 per kilometer;
- een PlusPas met diverse voordelen en kortingen;
- mogelijkheid tot deelname aan verschillende acties en activiteiten georganiseerd door FITtes, Vriendenkring en het gemeentebestuur.
Bijkomende informatie
Solliciteren kan tot en met maandag 10 februari 2025.
Na een cv-screening van alle kandidaten zal er bepaald worden wie er uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek.
De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 18 februari 2025 in de voormiddag.